5 trendów w projektowaniu taśm pakowych z nadrukiem na nadchodzący rok

Projektowanie taśm pakowych z nadrukiem to istotny element budowania świadomości marki. Do najbardziej ekscytujących aspektów w zakresie projektowania graficznego zaliczyć można nieustanną zmianę. Dostępność nowych narzędzi i technik otwierają różne branże na kreatywne środki wyrazu. Dynamiczny rozwój technologii dotarł także do sektora opakowaniowego, który przechodzi aktualnie niemałą rewolucję. Innowacyjne rozwiązania, nacisk na zrównoważony rozwój oraz personalizacja akcesoriów do pakowania to trendy, które z pewnością będą kształtować branżę w 2024 roku. Pojawiające się wyzwania wymagają do firm kreatywności i odpowiedzialności. Oto 5 trendów w projektowaniu taśm pakowych z nadrukiem na nadchodzący rok, które niewątpliwie wpłyną na ich estetykę.

1.  Zrównoważone i ekologiczne taśmy z nadrukiem

Rosnąca z roku na rok świadomość ekologiczna konsumentów powoduje, że wymagają oni od firm działalności o zminimalizowanym wpływie na środowisko naturalne. Ekologiczne taśmy z nadrukiem, jako alternatywa dla tradycyjnych foliowych, stają się coraz bardziej popularne. Priorytetem dla odpowiedzialnej marki jest dążenie do zmniejszenia zużycia zasobów i materiałów, które w efekcie pozostawia znaczny ślad węglowy. Minimalizm oraz możliwość poddania recyklingowi materiałów opakowaniowych to jeden z trendów, który z pewnością będzie dominował w najbliższych latach.

2.  Personalizacja opakowań

Personalizacja taśm klejących pozwala zapewnić klientom większe doznania estetyczne, ale ma również dodatkową wartość. Taśmy z nadrukiem stają się nienachalnym nośnikiem reklamy, promując pozytywny wizerunek marki i zwiększając jej rozpoznawalność. Coraz więcej firm wykorzystuje w personalizacji taśm pakowych inteligentne odnośniki w postaci kodów QR, które można odczytać za pośrednictwem smartfona. Sczytanie kodu przekierowuje klienta na stronę sprzedawcy lub do aktualnych promocji. Liczyć się będą również ręcznie rysowane elementy znakowania. Dodanie takiej grafiki do projektu może nadać taśmie pakowej z nadrukiem indywidualny charakter i wyróżnić markę na tle pozostałych.

3.  Minimalizm nadal na topie

Kolejnym trendem w projektowaniu graficznym taśm z nadrukiem jest minimalizm. Projekt graficzny nadruku powinien zakładać użycie prostych form w stonowanej kolorystyce, która i tak będzie w stanie zwrócić uwagę potencjalnych nabywców. Minimalizm w projektowaniu nadruków wyróżnia się nie tylko prostotą, ale również wysoką estetyką, która doskonale prezentuje się na kartonowym opakowaniu. Jednolity kolor, prosta geometria i wyważona czcionka mogą również przyciągać wzrok odbiorców. Czyste kształty i minimalna ilość elementów dodatkowych wciąż pozostają modne.

4.  Humor w designie i hasłach reklamowych

Silne emocje sprzedają się wyjątkowo dobrze, szczególnie w wersji humorystycznej. W projektowaniu taśm z nadrukiem można osiągnąć taki cel z użyciem odpowiednich narzędzi. Stworzenie zabawnego projektu wraz z chwytliwym tekstem reklamowym sprawia, że przesyłka oklejona taką taśmą z nadrukiem z pewnością zapadnie odbiorcy w pamięć. Opakowanie, które wywoła uśmiech na twarzy klienta, przełoży się na większe zainteresowanie marką oraz zwiększenie grona potencjalnych klientów.

5.  Styl retro

Styl retro co jakiś czas wraca do łask. Wspomnienie o przeszłości wkracza do projektowania nadruków na nowo. Motywy retro i vintage cieszą się sporą popularnością, ponieważ łączą nowoczesność ze stylem klasycznym. Podobnie rzecz wygląda w przypadku taśm z nadrukiem. Rustykalne znakowanie, sprawiające wrażenie pochodzenia z zamierzchłych czasów, to aktualny trend w projektowaniu.

Czym kierować się, wybierając rodzaj taśmy klejącej?

Rodzaj taśmy klejącej powinien być dostosowany do jej zastosowania. Do produkcji tych akcesoriów wykorzystuje się papier, folię lub PVC, dobierając odpowiednią mieszankę klejową. Obecnie na rynku dostępny jest bogaty asortyment taśm klejących, które różnią się między sobą rozmiarem, kolorem oraz właściwościami. Po jaki typ taśmy klejącej sięgnąć, aby wybór był trafiony, a produkt spełnił oczekiwania kupującego?

Taśmy klejące a ich zastosowanie

Przeznaczenie taśmy klejącej oraz warunki, w jakich będzie aplikowana, stanowią najważniejsze kryterium wyboru. O jej zastosowaniu będą decydowały materiały oraz typ kleju użyte w produkcji. Na rynku dostępne są tradycyjne taśmy klejące, taśmy pakowe, remontowe, budowlane, oznaczeniowe czy montażowe. Jak sama nazwa wskazuje, do zaklejania opakowań wykorzystywane są taśmy pakowe. Z kolei taśmy montażowe, znajdujące się na wyposażeniu profesjonalnych firm i gospodarstw domowych, używane są do łączenia i mocowania różnych przedmiotów, bez konieczności dodatkowego wykorzystywania kleju. Taśmy remontowe (np. malarskie) to niezbędny element do osłaniania obiektów oraz krawędzi podczas trwającego remontu. Taśmami budowlanymi zabezpiecza się różnego typu obiekty przed oddziaływaniem wilgoci, pyłu, kurzu lub chemikaliów. Mogą być wykorzystywane wewnątrz, ale również na zewnątrz budynków. Przeznaczeniem taśm oznaczeniowych jest odgradzanie ciągów komunikacyjnych czy niebezpiecznych obszarów. Zazwyczaj dostępne są w intensywnych, jaskrawych kolorach.

Rodzaje mieszanki klejowej w taśmach

Typ kleju, użyty do produkcji taśmy, ma fundamentalne znaczenie, jeśli chodzi o wytrzymałość produktu oraz siłę jego wiązania z podłożem. W taśmach samoprzylepnych możemy mieć do czynienia z klejem akrylowym na bazie wody, który doskonale łączy się z różnymi typami powierzchni. Taśmy akrylowe to produkty o wysokiej trwałości, które wykazują odporność na intensywne promieniowanie UV oraz temperaturę do 40℃. Taśmy klejące, w których zastosowano klej na bazie kauczuku syntetycznego, tzw. Hot-Melt, to produkty przeznaczone do zadań specjalnych. Stabilnie łączą się z podłożem już na samym początku. Ponadto są odporne zarówno na działanie czynników mechanicznych, jak i warunków pogodowych. Cieszą się dużą popularnością przy zabezpieczaniu przesyłek wielkogabarytowych. Klej na bazie kauczuku naturalnego, czyli solventowy, to mieszanka klejowa z najwyższą przyczepnością względem różnych rodzajów powierzchni. Taśmy solventowe są wyjątkowo wytrzymałymi produktami, które trudno oderwać od podłoża nawet w skrajnie niskich temperaturach. Z tego powodu są chętnie wykorzystywane w zakładach produkcyjnych czy w branży spożywczej.

Pozostałe parametry taśm klejących

W zależności od typu taśmy klejącej oraz jej przeznaczenia produkty te występują w sprzedaży w różnych rozmiarach. Taśmy biurowe najczęściej mają szerokość 20 mm. Standardowym wymiarem w przypadku taśm pakowych jest szerokość 48 lub 50 mm. Podobnie rzecz wygląda w przypadku taśm malarskich i remontowych. Przed wyborem taśmy klejącej warto zwrócić również uwagę na długość nawoju na rolce i dostosować ten parametr do osobistych preferencji. Do pakowania przesyłek świetnie sprawdzają się taśmy o długości nawoju 50-100 m, co gwarantuje ich wysoką wydajność. Dobrym rozwiązaniem przed zakupem taśmy klejącej w większych ilościach jest jej przetestowanie. Może okazać się, że popularna taśma akrylowa będzie wystarczająca do naszych zastosowań. Jeśli jednak okaże się zbyt słaba, warto sięgnąć po produkty z wyższej półki lub po taśmy specjalistyczne.

Personalizacja opakowań – jak to robią duże marki?

Na najwyższych szczeblach kadry zarządzającej dużych przedsiębiorstw trwa poszukiwanie narzędzi oraz rozwiązań. Ich celem ma być efektywne dotarcie do nowych, a zarazem coraz bardziej wymagających klientów. Obecnie firma nie sprzedaje wyłącznie samego produktu, ale wraz z nim prezentuje pewną historię oraz emocje. Personalizacja opakowań to jeden z elementów strategii marketingowej wielu marek.

Rola opakowania w marketingu

Opakowanie produktu ma kluczowe znaczenie, jeśli chodzi o konsumentów. To przede wszystkim na jego podstawie podejmują decyzje zakupowe. Opakowanie stało się narzędziem marketingowym, za pomocą którego można nawiązać bliską i co najważniejsze – długą relację z klientem. Projektowanie opakowań zmierza dzisiaj do budowania indywidualnej więzi z każdym odbiorcą. Zadaniem opakowania jest komunikacja, zaintrygowanie, ale także wzbudzanie emocji.

Opakowanie budujące wizerunek marki

Opakowania stały się elementem tożsamości marki. Wielu klientów ocenia produkt właśnie poprzez opakowanie, a tym samym buduje w swojej świadomości wizerunek marki. Kształt, kolor i personalizacja opakowania decydują o odczuciach konsumenta. Precyzyjne łączenie personalizacji opakowań oraz tożsamości marki pomoże firmie zbudować przewagę konkurencyjnej. Odpowiednio utożsamiany produkt lepiej się sprzedaje i wyróżnia na tle konkurencyjnych produktów.

Opakowania wyrażające emocje

Chociaż w branży e-commerce opakowania mają raczej charakter masowy, to z drugiej strony mogą nieść ze sobą indywidualne przekazy. Komunikacja z odbiorcą nie odbywa się na poziomie wyglądu nadruku, ale opiera się o treść komunikatu. Opakowania powinny odnosić się do emocji i przekonać konsumentów do powrotu na zakupy.

Opakowanie nawiązujące relację z klientem

Obecnie klienci, oprócz zadowolenia z jakości produktu, spodziewają się pozytywnych doświadczeń zakupowych. Świadome, a zarazem nowatorskie podejście do projektowania opakowania może skutkować wzbudzeniem zaufania u klienta i zrobieniem dobrego wrażenia. Estetyczne opakowanie, przemawiający do świadomości nadruk oraz troska o każdy detal stanie się wartością dodaną dla każdej marki. Ponadto odpowiednio dobrana kolorystyka może odbiorcy przekazać wiele informacji. W branży e-commerce każdy szczegół ma znaczenie, ponieważ pozwala wyróżnić się na tle konkurencji i buduje całościowy obraz firmy. Personalizowane opakowanie to istotny element budowania więzi z klientem, który widzi zaangażowanie firmy w proces pakowania sprzedawanych produktów.

Jak robią to duże marki?

Duże marki przeznaczają ogromne środki finansowe na płatne działania reklamowe. W większości przypadków łączą reklamy online z pozostałymi narzędziami marketingowymi. Wiele z nich stawia na zrównoważony rozwój w swojej działalności. Przykładem może być marka Zalando, która foliowe opakowania zastąpiła papierowymi torbami wysyłkowymi, a białe kartonowe pudełka – brązowymi. Do personalizacji opakowań Zalando wykorzystywany jest atrament na bazie wody i kleju ze skrobi roślinnej. Opakowania są znakowane logotypem marki, ikonami odnoszącymi do jej mediów społecznościowych oraz spersonalizowanym komunikatem do odbiorcy. Duże marki na swoich opakowaniach wysyłkowych umieszczają również programy korzyści dla klientów. Stały się one w ostatnim czasie ważnym narzędziem marketingowym. Poszczególne kody na opakowaniu mogą skrywać rabaty, które zachęcają do powtórnych zakupów. Z kolei kody QR wykorzystywane są jako łącza do spersonalizowanych stron internetowych czy filmów z prezentacjami produktów.

Eko-pakowanie – jak zmniejszyć ślad węglowy Twojej firmy?

Opakowania produktów czy też opakowania wysyłkowe mają ogromny wpływ na środowisko naturalne. Ich produkcja, transport i utylizacja generują ślad węglowy, który staje się coraz bardziej problematyczny. Do ochrony planety konieczne jest więc podjęcie działań mających na celu zmniejszenie śladu węglowego. Warto sięgnąć więc po alternatywne rozwiązania, które zapewnią ekologiczne pakowanie produktów.

Ślad węglowy w branży e-commerce

Ślad węglowy to jeden z parametrów służących do określenia wpływu danego przedsiębiorstwa na emisję gazów cieplarnianych. Chodzi tutaj zarówno o bezpośrednie oddziaływanie firmy na etapie produkcji, jak i pośrednie, odnoszące się do transportu towaru i jego późniejszego użytkowania. Ślad węglowy w sprzedaży wysyłkowej obejmuje wszystkie materiały stosowane do pakowania przesyłek. Tutaj rodzi się więc szansa na zminimalizowanie śladu węglowego i jednoczesne budowanie pozytywnego wizerunku firmy. Redukcja śladu węglowego jest kluczowa w walce ze zmianami klimatycznymi i każdy z nas może się do tego przyczynić. Jest to o tyle istotna kwestia, że coraz większa liczba konsumentów zwraca uwagę na to, jak dana marka podchodzi do ochrony środowiska. Warto w swojej działalności sięgnąć po ekologiczne opakowania i akcesoria do pakowania i tym samym ograniczyć ilość produkowanych odpadów.

Kierunek zmian

Świadomość wpływu naszych codziennych zachowań na dobrostan planety ma istotne znaczenie, szczególnie w aspekcie zakupów. Badania wskazują, że kupujący szukają rozwiązań o neutralnym lub pozytywnym wpływie na środowisko naturalne. Coraz więcej konsumentów przy wyborze nowych produktów bierze pod uwagę działania sprzedawcy na rzecz zrównoważonego rozwoju. Firmy z sektora e-commerce muszą wziąć pod uwagę działania proekologicznie i zmniejszanie śladu węglowego, jeśli zależy im na powiększeniu grona klientów. Należy tutaj podkreślić, że w tym wypadku liczą się czyny, a nie słowa.

Jak zadbać o planetę w branży e-commerce?

Sklepy internetowe powinny w pierwszej kolejności działać zgodnie z zasadami tzw. zielonej logistyki. Należy zrezygnować z foliowych opakowań, taśm pakowych i plastikowych wypełniaczy przesyłek, które nie ulegają biodegradacji i zwiększają ilość produkowanych odpadów. Troska o planetę wymaga od firm z branży e-commerce ekologicznego pakowania, opartego w dużej mierze o papier.

Eko-pakowanie – jak wysyłać i nie szkodzić?

Sprzedawane w Internecie towary powinny być pakowane w opakowania kartonowe. W celu zapewnienia odpowiedniej amortyzacji przesyłek warto sięgnąć po wypełniacze papierowe. Do zamykania opakowań niezbędna będzie ekologiczna taśma papierowa. Dzięki takiej optymalizacji przesyłki jej zawartość będzie bezpieczna, a całe opakowanie stanie się ekologiczne. Co ważne, kartonowe opakowanie, oklejone papierową taśmą pakową, może zostać w całości poddane recyklingowi.

Zrównoważone dostawy i ograniczenie liczby zwrotów

Obecnie konsumenci oczekują szybkich dostaw zamawianych w sieci towarów. Niestety transport ma ogromny udział w tworzeniu śladu węglowego. Firmy, prowadzące sprzedaż wysyłkową, najczęściej powierzają dostawy zewnętrznym przewoźnikom. Warto więc skorzystać z ofert firm przewozowych, które również dbają o ograniczenie śladu węglowego. W przypadku zwrotów towarów mamy do czynienia z dodatkową emisją CO2. Dochodzą do tego również koszty ponownego pakowania. Dobrym rozwiązaniem jest w tej sytuacji postawienie na najwyższej jakości materiały opakowaniowe, które są gwarancją dotarcia przesyłki do odbiorcy w nienaruszonym stanie.

Jaka taśma malarska do odcinania kolorów?

Do prac malarskich i dekoracyjnych potrzebne są nie tylko farby i wałki, ale również taśmy malarskie. Tego typu produkty, zaliczane do taśm specjalistycznych, posiadają szerokie spektrum zastosowania. Dzięki nim możliwe jest precyzyjne zabezpieczanie powierzchni folią malarską oraz odcinanie kolorów czy tworzenie wzorów na ścianach.
Dlaczego taśma malarska jest najlepsza do odcinania kolorów?

Chociaż oklejanie ścian taśmą malarską wymaga pewnej wprawy i dokładności, to jednak metoda ta gwarantuje komfort malowania i uzyskanie oczekiwanych rezultatów. Taśma malarska idealnie przylega do powierzchni ściany, ale również łatwo się od niej odkleja. Co ważne, po odklejeniu nie pozostawia śladów kleju, co jest wyjątkowo istotne w przypadku świeżo pomalowanych ścian. Taśmy malarskie są dodatkowo odporne na działanie czynników zewnętrznych.

Taśma malarska do odcinania kolorów – jak jej używać?

Początkowo przyklejanie taśmy malarskiej może wydawać się prostym zadaniem. Jednak podczas jej aplikacji warto kierować się kilkoma ważnymi zasadami. Przede wszystkim należy zapoznać się z instrukcją użytkowania, która jest umieszczona na opakowaniu taśmy. Chodzi tutaj przede wszystkim o to, po jakim czasie od aplikacji taśma może zostać naklejona na pomalowaną już powierzchnię. Na etykiecie powinny się również znajdować informacje dotyczące tego, po jakim czasie możemy odkleić taśmę. W przypadku papierowych taśm malarskich możliwe jest ich odklejenie dopiero po wyschnięciu farby, taśmy impregnowane mogą być ściągane od razu po pomalowaniu. Przed naklejeniem taśmy malarskiej niezbędne jest odpowiednie przygotowanie podłoża, które należy oczyścić z pyłu i kurzu.

Jaka taśma malarska do odcinania kolorów?

Najczęściej do odcinania kolorów stosowana jest papierowa taśma malarska w kolorze żółtym, skóra łatwo odkleja się od powierzchni. Jej specjalna struktura gwarantuje, że taśma nie pochłania wilgoci i utrudnia podciekanie farby. Po zerwaniu papierowa taśma malarska nie pozostawia po sobie śladów kleju. Chętnie wybierana jest również niebieska taśma malarska, która wykazuje większą wytrzymałość. To profesjonalny produkt przyjazny dla środowiska, ponieważ zastosowany w niej klej nie zawiera rozpuszczalników. Ponadto niebieska taśma malarska jest odporna na różne warunki otoczenia oraz na promieniowanie UV. Świetnie nadaje się również do prac na zewnątrz budynku. Do prac malarskich i dekoracyjnych przydatna będzie również taśma malarska PE, stosowana zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz budynków. Gruba folia polietylenowa, użyta do jej produkcji, zapewnia większą rozciągliwość. Taśma malarska PE jest odporna na działanie warunków atmosferycznych i promieniowanie UV, a ponadto nie jest podatna na wilgoć. Po usunięciu nie pozostawia po sobie śladów kleju.

Na co zwrócić uwagę przy wyborze taśmy malarskiej do odcinania kolorów?

Nieprawidłowo dobrana taśma do odcinania kolorów może się odklejać lub przepuszczać farbę. Jeśli zbyt mocno zwiąże się z podłożem, niemożliwe będzie jej odklejenie bez uszkodzenia powierzchni ściany. Przy wyborze taśmy do odcinania kolorów przede wszystkim warto zwrócić uwagę na jej wymiary – chodzi głównie o szerokość rolki oraz grubość taśmy. Istotnym elementem jest także siła klejenia taśmy – im słabszy klej, tym taśma lepiej odchodzi od ściany. Co więcej, taśma malarska powinna być łatwa w aplikacji. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na impregnat, który jest gwarancją nieprzeciekania farby. Powinien być odporny na różne rodzaje farb i rozpuszczalników.